Hjärnan är helt programerad på plugg

Ja precis.. nu är det hemtenta vecka och då går hjärnan in på en slags egen motor. Man är helt inne i böcker och konstiga ord. Pratade nyss med pappa och jag kom inte ihåg ordet gammaldags på flera minuter. Man fungerar inte normalt på ett sett.. Helskumt är det.



Annars då? Jo morsan och farsan var uppe och hälsade på i början av veckan. De kom upp på tisdagskvällen och då åt vi kvällsmat med bröd och goa geggor på. Sedan blev det varsin semla. var ju faktiskt semledagen  =) På onsdagen skulle pappa upp och ha möten, men innan det började körde han mig och mamma till Borlänge, Romme alpin med bräda, skidor, pjäxor och matsäck i bagaget. Vi var framme vid nio då han släppte av oss och åkte vidare. När vi började åka vad det 20 minusgrader. Ganska jävla kallt! Kallast var det när man åkte sittliften upp på toppen.
Hela dagen flöt på bra och jag åkte på i alla olika färgade backar. Ramlade bara tre gånger och det är jag stolt över =) Fick grym kramp i fötterna för jag har för små pjäxor som inte på något sätt är bra för fötterna.
Nu i dagarna efter har man vart lite öm i kroppen.

Igår fick ja infall att steka kycklingfile med massa curry, indisk krydda och grillkrydda. Så nu luktar hela placet curry. Kunde känna av det även i trappuppgången. Knappt så man kunde somna pga lukten. Luktade gott men mycket.

Nu är det dags att varva ner och få hjärnan att gå i normal takt. Ha en go helg!

Kram / HH