its a marvelous night for a moondance

nu är det helg igen och jag är hemma hos päronen.
har städat båten, gått med hunden två gånger, ute och promenerat med katten, krattat mossa, lagat lasagne, läst en bok för högstadieelever om sex & sånt och så har jag lyssnat på musik.
musiken jag lyssnade på är från filmen August Rush som är något av det bästa jag sett på länge. den måste ni bara se. lovar! jag vill inte berätta vad den handlar om, utan kolla på trailern. please
har gått och blivit riktigt sugen på att införskaffa en longboard också. har ju en gammal skateboard nu som jag lånar av brorsan, men jag vill ha en bräda som är mer för att cruisa fram. vilket en longboard är. har hittat en ruggigt snygg en med. får se vad jag gör. gruset på vägarna måste sopas upp först. sedan får jag öva massa innan jag är på banan igen efter min häslseneinflemmation i höstas.



den orange finns i lite rödare färg och så finns dem med lite annan design under. vilken är snyggast tro?

annars är allt fint. bara några dagar kvar på praktiken och det känns lite vemodigt. hade gärna stannat kvar längre. trivs en massa där.

august rush trailer


ta och se den filmen på något sätt. den är underbar!

so long!
HH