Thank you stars

Nu har jag hittat hit igen.  Har hänt en del sen sist...

Jag har gått och bytt jobb. Säsongen slutade på HSB och då fanns de inge mer ogräs att rensa, men jag sitter nu och knappar på tangenter på Göta Energi istället. De va i dessperat behov av någon som kunde knappa på tangenter så jag fick hoppa in dit och jobba ett tag framöver. Eller hoppa och hoppa. jag cyklar ju dit och sedan går jag ju faktiskt in genom dörren. Inte hoppar. De hade nog börjat undra om jag hade kommit in genom dörren i ett skutt. Hehehe.
Fick mig en helt egen arbetsplats där igår. Har tidigare fått gå och sätta mig på andras platser om de vrit lediga eller sjuka. Men igår fick jag mig en egen plats. Ett stort steg. Hann inte sitta där, men jag gick och la mitt block där innan jag gick hem. Så nu står där en dator, en stol och mitt block ligger där. På måndag ska jag ta mig en kort promenad till förådet och plocka med mig lite pennor, gem, post it lappar och andra nödvändiga material.

Här hemma har jag fått in lite av mina grejor. Lite lampor kuddar och annan rysh pysh. När jag skulle byta lampa förra helgen gav mig lampan en gigantisk stöt! Höll på att flyga av stolen och hjärtat gick i 180 och hela kroppen skakade. Känndes som det flög blixtar ur mig. Klantigt av mig att stå på en metallstol och byta lampa...

Våra små djur mår bra också. Ture, spindeln är inne i sin ömsningsfas. Han har inte riktigt kommit dit en, men han är seg och rör sig minnimalt.

Vi har haft bortgångar i akvariet också. En krabba vi köpte tyckte att han va lite hungrig och åt upp vår padda. han lät även en och en annan fisk slinka ner. En av dem va en väldigt fin liten och viktig mal som jag blev lite ledsen över.

Om några veckor kommer vi att ta hit min älskade lilla pissekatt.. Det ser vi framemot.

Nu tänker jag göra något min kära sambo inte kommer bli särskilt glad över. Men han är ju så vacker och det vill jag visa hela världen. Så förlåt mig älskling, men jag måste.



Gaah va han är fin!
Mumms!

So long!
/HH