I know he loves me

 När vi kramas passar vi så bra ihop som bara två pusselbitar kan göra.   


 Han smeker bort håret ur min panna när vi ligger och skall somna.
När jag reser mig upp för att stänga av filmen vi sett på datorn så puffar han till min kudde åt mig.


 För att han går upp med mig varje morgon när jag skall till jobbet och följer mig ut till cykeln.
Kysser mig hejdå och säger att jag skall cykla försiktigt.


 Han säger att jag ska ta det försiktigt när jag slår mig.
Han säger det även efter den femte gången som jag slår mig.


 Han skriver mitt namn i sitt anteckningsblock med hjärtan runt det. 
Och när han gjort en graffiti målning så har han med mitt namn i den. Eller ett H med ett hjärta bredvid.


 När jag kommer hem så ger han mig en kram och en puss, säger att han tycker att det är skönt att jag är hemma. 
Vi sätter oss ner och pratar om hur vi haft det på dagen. 
När vi står och lagar mat så lägger han armarna runt mig och kysser mig i nacken.


 När han lyssnar på en låt han gillar så rör han sig till musiken och gör rörelser med händerna utan att han vet om det.
Då ler jag åt honom, också utan att han vet om det.


 För att han ligger och gosar med min katt på dagen. Och för att min katt hoppar upp i knät och lägger sig hos honom. 
Och för att han vill att katten skall lägga sig i mellan oss när vi skall sova.


 Han tycker om att smeka mig i håret och pilla in det bakom öronen på mig. Jag gillar inte att ha det bakom öronen. 
Fast jag låter honom hållas för att jag tycker om när han gör det.


 För att han säger att jag är vacker och för att han kysser mig på ställen där jag aldrig förut blivit kysst. 
Han säger att jag är snygg i kläderna jag tagit på mig och han säger att jag är underbar minst en gång om dagen.


 För att han köper en ros åt mig och överraskar mig med den när jag kommer hem.


 För att han kryper så nära mig det går när vi ligger i sängen och skall sova. 
Jag känner att han vill komma så nära att det nästan inte går att komma närmare. 
För att han säger god natt och sov gott så syns vi imorn och håller om mig när vi somnar.


 För att vi nästan alltid duschar tillsammans.


 För att han tycker om den mat jag/vi lagar och njuter av att äta den. 
Han äter så sakta han kan för att han inte vill att maten ska ta slut.


 För att han älskar mig och vet att jag älskar honom tillbaks.