Ett lugn

Nu är det snart fredag.
Jag har stått i köket och bakat kakor till Fredagsfika imorn.
På lördag är det ett år sedan jag började på mitt jobb och därför har jag bakat.
Sedan är det aldrig fel med fredagsfika och det uppskattas på jobbet.

Jag är så lugn inombords.
När jag cyklar till jobbet på morgonen så njuter jag av allt omkring mig.
Det fina vädret, en vacker himmel, alla vackra träd, kylan som biter i kinderna. Ja allt.
Hemma njuter jag av att krypa nära Linus och känna hans värme och underbara doft.
Han är alltid varmare än vad jag är så det är underbart att mysa in sig i hans varma famn.
Katterna är så mysiga för det mesta.
Förutom när de gör sönder glas, ramlar ner i toaletten och skvätter grus över golvet.
Det kan man bortse från när man får så mycket kärlek.

Här är en liten lista som cirkulerar på bloggar omkring mig nu.
Aldrig fel med en lista =)

Hur gammal är du om fem år? 28
Vem var den sista du träffade? Linus
Vilken var den senaste film du sett? Barnhemmet såg vi på DVD hemma
Vem ringde du senast? Smådjursakuten
Hur löd ditt senaste sms och till vem? Till Linus: Nu e ja på Jobbet. Saknar dig vackraste! Kyssar!
Vad är dagens planer? Jobb, fika, handling och fredagsmys!
Föredrar du att ringa eller skicka sms? SMS
Är dina föräldrar gifta, sambos eller skilda? Gifta
När såg du senast din mamma? I Söndags
Vilken ögonfärg har du? Grönblå
När vaknade du idag? 06.00.
Har du någon gång hittat en katt? När jag var liten hittade jag katter både här och där
Vilken är din favoritplats? Det finns massvis med platser, men är Linus vid min sida är jag nöjd varsomhelst
Vilken plats föredrar du minst? En trång hiss eller väntrum hos tandläkare, vårdcentral
Var tror du att du befinner dig om tio år? Annat jobb, kanske annat boende men samma Linus =)
Vad skrämde dig som barn? Nyckelpigor, tomtebloss och kaviar
Vem fick dig att skratta senast? Linus =)
Är du för ung för att äga vinylskivor? Nej, men jag har ingen..
Har du stationär eller bärbar dator? 1 bärbar 1 stationär
Sover du med eller utan kläder på dig? Beror lite på när i månaden det är, om jag är sjuk eller om det är svinkallt. Men oftast har jag underbyxor på mig
Hur många kuddar har du i sängen? Vi har sex stycken. Linus tre, jag tre
Hur många landskap har du bott i? Två?
Har du någon gång spytt på fyllan? Nej inte alls…
Föredrar du skor, strumpor eller barfota? Barfota
Är du social? Jo men det är jag nog, när jag inte vill vara ensam =)
Vilken är din favoritglass? Nån magnum, typ mandel. Eller daimstrut
Vad skulle du göra om du vann en miljon? Resa, köpa hus, dela med mig
Tycker du om kinamat? Vållullar!
Tycker du om kaffe? LOVE kaffe
Vad dricker du till frukost? Vatten, te eller kaffe
Sover du på någon särskild sida? Ja, men oftast ligger vi båda i mitten
Kan du spela poker? Ne, men skitgubbe =)
Tycker du om att mysa? Mycket!
Är du en beroendemänniska? Jo det är jag
Känner du någon med samma födelsedag som din? Ingen nära nej, Jesus och jag delar
Vill du ha barn? Vet faktiskt inte
Kan du några andra språk än svenska? Engelska, lite franska, lite spanska, lite annat
Åkt ambulans? Ja med en kompis
Vad spenderar du helst pengar på? Katterna och Linus. Pennor, söta saker
Gillar du dyra smycken? Nä. Använder bara förlovningsring, klocka och örhängen
Har du någon gång testat narkotika? Ja
Vad var det senaste du stoppade i munnen? Snus
Roligaste människan du känner? Många. Linus bla
Välj ett ärr på din kropp? Ärret på tummen som är ifrån när en häst ställde sig på den
Vad har du för ringsignal ? No one sleeps when Im awake - The Sounds
Flirtar du mycket? Bara med Linus
Har du fått fortkörningsböter? Nej
Vilken var den senaste bok du läste? Liseys Berättelse - Stephen King
Prenumererar du på någon veckotidning? Räknas månadstidning. Isf Allt om Film
Vilken radiostation lyssnade du på senast? Nån i en bil eller på jobbet. Dont know
Vad var det senaste du krafsade ner på ett papper? Nått på jobbet
Brukar du sjunga i duschen? När andan faller in

So Long!

#1 - Madelen

Vi gillar fredagsfika på det här stället. Vi gillar även måndagsfika, onsdagsfika, tisdagsfika & torsdagsfika. :)

#2 - Hannah

Hehehe! Jag man skulle ju bli ruinerad om man skulle ha fika med sig varje dag. Och vi skulle inte kunna jobba för vi hade inte nått till tangetbordet med våra tjocka armar och sedan hade vi ju inte haft tid att jobba för vi hade ju fikat. Men jag tycker nog vi borde få fler att baka lite ibland =)