Ibland skrämmer det mig

Här sitter jag och lyssnar på Juliette Lewis och är nöjd men min kanin jag sytt av ett par fingervantar, en tredjedels paket bomull, knappar och en liten bit garn.
Kanske får ni se bild på den någon gång, eller så håller jag den för mig själv.

Det är några saker som jag inte riktigt finner bekvämt.

Som att folk måste bli helt galna och släppa allt normalt beteende när man går på marknad.
Då är det ok att gå före i kö, gå rakt fram utan att flytta sig för dem som kommer i motsatt riktning. Sedan måste man komma i flock också.

Att lapparna i kläder nu görs av nått plastigt läskigt material och gärna i en oversize storlek.
Asså, de är som en jäkla A4 under tröjan. My god! Och klipper man av den kittlas den bara ännu mer.
Stora I -landsproblem.

Igår såg jag nått förfärligt på tv.
Jag hoppas att ni andra missade det.
Det var i alla fall två "stureplanstjejer" som fick frågan vilken dag är den 29 februari?
De bollade ideér fram och tillbaks och tillslut fick de tre alternativ.
A) Kom jag inte ihåg B) Skottdag C) Fettisdagen
De valde Skottdag. För de kom fram till att de kunde nog vara snö den 29 februari och då skulle man skotta bort snön. Men de frågade sig själva om folk hade ätit mycket när de gått på stan den 29 februari.
My god! Föddes de utan hjärnceller eller har de sprayat bort dem med hårspray?
Eller är det verkligen så illa att folk inte har koll på att februari bara har 29 dagar om det är ett skottår?
Om så är fallet så skrämmer det mig...

So Long!