Förbaskat oinspirerande

Jag håller på med nått som ger vuxenpoäng.. tycker jag i alla fall.
Jag frostar av frysen.
Hur kul är det på en skala?
Inte särskillt kul alls, men det behöver göras sisådär en gång per år.
Nu är den gången och nu vill jag att det skall vara över så att det tar ett år tills nästa gång.
My gosh! En frys är då verkligen inte byggd för att kunna frostas av.
Man måste hålla på med kokande vatten i skålar, hårfön (vilket jag inte har någon) sitta med en kniv å hacka.
Sen får man inte gkömma att ha en plåt eller nått under frysen.
Då måste skyddet där under fysen tas bort och där under är det megus dammigt. Då måste man sopa.
Sedan måste man ha handduk under, för inte fan rinner vattnet ner genom den lilla mojen det skall rinna igenom.
Nä, nu har min hand förfrusit av att vara inne i frysen med en kniv och hacka bort is som sitter bakom de djävla ledningarna som går inte går att flytta på.
Nu sitter jag här och klagar om hur förbaskat oinspirerande och tråkigt det är att frosta av en frys.

Annars då?
Jovars, det rullar på.
Har jobbat för mycket denna månaden så min kompbank är fylld. Därför var jag "tvungen" att gå tidigare ifrån jobber idag. Cyklade till Maxi och handlade lite mat att stoppa in i den snart nyavfrostade frysen.
På torsdag skall vi ha kundcenter träff på Nordiska Folkhögskolan här i Fontin vilket innebär sovmorgon!
Tar 5 minuter för mig att cykla dit och vi skall börja kl 8.00. Tycker jag skall bli trevligt.
Klockan 18.00 samma dag skall jag och Linus på informationsmöte om hur det kommer bli när de fortsätter med byggandet utanför oss. Hur mycket det kommer att störa oss å så.

Nu skall jag in med ytterliggare två skålar kokande vatten i den förbannande frysen...

So Long!