Lördag

Ännu en vecka av jobb är avklarad.
Jobbade ca 48 timmar denna vecka då vi har så mycket att göra just nu.
Fick även den goda nyheten att jag blir förlängd från april till i augusti.
Efter det får vi se vad som händer, men förhoppningsvis får jag förlängt ytterligare.

Annars har veckan varit ganska lugn.
Råkade dock göra en super dum och klantig sak i torsdags.
När jag skulle kliva ur sängen för att gå på toa så satte jag ner foten på en strumpa som låg på golvet.
Det innebar att den foten gled iväg medan det andra benet var kvar i sänge.
Fotleden, knät och ljumsken fick sig en liten omvridning och jag satt i princip fast i en slags spagat.
Höll på att garva ihjäl mig och kissade nästan på mig.
Men aj vad ont det gjorde och gör fortfarande.
Så kan det gå.

Igår beställde jag garn från näten.
10 nystan blev det varav fyra stycken skall min kollega ha.
Blir mycket stickande framöver =)

Vi har även gott och blivit spindelföräldrar.
31 små ungar blev det av en parning mellan vår hane vi skickade ner till Kristianstad och honan som fanns där.
Det innebär att vi kommer få hem 15 ungar.
Riktigt kul!

Igår när jag kom hem så stod det ett fint blompaket på diskbänken.
Den här fina fick jag av min Älskling.


Här är några torkade rosor som hänger i fönstret från andra gånger Linus har överraskat mig.



Nu skall jag ta och leka lite i Photoshop och sedan skall jag måla lite med en vanlig penna på ett vanligt papper.

So Long!