Fy fan sicken dag

Ingen kul dag det här.
Var uppe tidigt och cyklade i snöstorm till jobbet.
Var framme kvart i sju och larmade av kontoret i med att jag var först.
Fick en timma själv innan folket började droppa in.

Jobbar i några timmar och sedan slutar systemet och internet och annat att fungera på allas datorer.
Det visar sig vara en switch som brunnit. Inte det lättaste att laga bara sådär!
När sådanna saker inträffar inser man hur beroende man är av datorer. Sjukt egentligen.
Fick sorterat lite papper innan systemet var på banan igen.

När jag väl skall cykla hem regnar det istället för att snöa.
Jag cyklar sakta men säkert i snömodden på sidan av bilvägen i industriområdet.
Då kommer en jävla piss buss i 180 och kör rätt i en ca 20 cm djup vall med modd.
Det skvätter över hela mig, precis så som man ser på film.
Hård kall och blöt modd.
Jag blev så ledsen, blöt och bestört att jag faktiskt fick tårar i ögonen.
Fortsatte hemmåt och gick och halkade hit och dit och vrickade fotleder, sträckte ljumsken och axeln.
Insåg när jag cyklade där det gick att jag krampaktigt höll tag i styret.
En timme tog det att ta sig hem, mot det vanliga 40 min i det här vädret.

Nu till något roligare!
Foki har en tävling där man kan vinna ett namnsmycke ifrån Betties Galleria!
Det hade inte suttit fel att kunna få ett smycke med något personligt och gulligt.

Nu skall jag värma mig under en filt eller två i soffan.

So Long!