Puppy love

Igår tog jag bussen till Älvängen där det var planerat att jag och syster min skulle passa grannens valp.
Mamma och pappa skulle åka till sommarstället, men då det var dåligt väder stannade de hemma.
Så hela familjen var hemma och passade den lilla valpen.

Stella heter hon och är en liten släthårig tax.
Hon älskar att pussas och imed att det kliar lite i tänderna så bits hon lite.
Fram och tillbaks över golvet sprang hon.
Sedan sov hon en stund som en bäbis först i pappas famn och sedan i min.
På kvällen fick hon lite hemlängtan så jag satt och lugnade henne på golvet.
La henne sedan hos mig inne i gästrummet, men hon var lite orolig så jag lade henne bredvid mig i sängen.
Hon blev lite rädd när de andra hundarna skällde då kröp hon nära mig.
Jag somnade av att hon somnade.
Vaknade gjorde jag av att hon mös sig ner i mitt knäveck.
Fick morgonpussar och så steg vi upp för att gå ut och kissa.
Då satte jag igång larmet som jag glömt att de har installerat hemma och de hade glömt ge mig någon kod.
Hon gjorde sina behov och sedan gick vi in och gjorde frukost.
Då låg hon i knät på oss och myste.
Sen kom grannen och hämtade henne och jag åkte med mamma och pappa och fick shuts hem.

Väldigt mysig kväll!

Se så söt hon är:




So Long!
#1 - Mikaela

Fin blogg :)