Semestern slut

Nu har jag börjat jobba igen efter att ha varit ledig och hemma med Elsa i fem veckor.
I helgen hade jag lite ångest över att behöva börja jobba igen, men nu efter två dagar på jobbet så känns det inte så farligt. Särskilt inte när det är kort vecka pga midsommar på fredag =)

På måndag morgon när jag cyklade till jobbet fick jag punktering halvvägs. Jag parkerade cykeln och gick resten av vägen till jobbet. På lunchen så åkte jag och en kollega och lämnade in cykeln på verkstan. Dock pratade kollegan över mig till att varför skall jag laga en skitcykel, visserligen en älskad och fin skitcykel, när jag kan köpa en ny ordentlig cykel som håller länge.
Sagt och gjort, det blev en ny cykel.

Efter jobbet igår var vi på visning och Elsa var med såklart. På vägen hem fick hon prova att åka i den nya korgen. Det var ganska uppskattat då hon avr trött och hon satt fint kvar.



Min semester har vart lugn och skön.
Mycket promenerande och en del äventyr också.

Elsa gillar att promenera i solen.


Om vi går ett par hundra meter kan vi gå på en såhär mysig stig.


Lite längre bort på den stigen som kallas kärleksstigen har man såhär fin utsikt över Bohus fästning.


Regnar det eller är blött ute, då vill Elsa helst inte gå alls utan klänger på matte.


Går vi åt ett annat håll kommer vi till en sjö där man kan kika på fåglar, vila på bänkar och vada i vattnet.


Ibland är det skönt att bara sitta på baksidan och tugga på pinnar.


Väl hemma igen så somnar Elsa oftast som en stock.

Ibland får hon sällskap när hon sover.

So Long!
#1 - Anna Posh Pooches

Helt underbara bilder! Vilken galet söt hund du har :D