Nya ögon

Äntligen har jag fått mina nya glasögon.
Så fort jag fick på mig dem kändes det hemma.
Ska hålla dem långt ifrån Elsa så att hon inte förstör dem med.

Fick köpt allergi mat till henne i veckan, får hoppas att det hjälper mot hennes klåda. Hon har ordinerats örondroppar också och de är verkligen inte populära när jag ska applicera dem.

Igår var det strömavbrott i hela området där vi bor. Var ute på sista promenaden och det blixtrade och mullrade lite. Var tacksam för en stor blixt då den lös upp när jag skulle plocka upp en hög Elsa lagt, men efter den blev det kolsvart. Gatlampor och alla hus var helt mörka. Tur att Elsa var med så hon kunde leda mig. Väl hemma hasade jag mig upp för trappan och tände massa värmeljus. Blev himla mysigt de ca40 minutrar som strömmen var borta.

So Long!

#1 - jennie

fin :)