Tecknad ekorre

Tiden går så snabbt och livet rullar på så jag hinner knappt med.
Det har vart väldigt mycket på jobbet det senaste och dessutom har det ju bara närmat sig jul mer och mer.
 
Elsa den lilla korven mår bra, hon har blivit mycket bättre i huden efter att hon fick en kur antibiotika och vi är båda glada att hon slipper äta de tabletterna två gånger om dagen. Usch vad det var en pina att få i henne dem, jag kände ju på långt håll hur äckligt de luktade.
Skönt i alla fall att hon är mycket bättre.
Nu löper hon igen. Så det är lite bökigt med trosor av och på hela tiden, för det blir ju fler prommenader när hon löper.
 
Min kära vän från Falun har precis i dagarna fått hem sin första lilla valp. En liten Alba är det och det skall bli så kul att följa deras resa via sms och andra sociala medier.
 
Och jag måste ju nämna, jag har fått en förskräcklig förkylning. Jag har vart riktigt dunder förkyld och det som hänger kvar är att jag inte har någon röst. Alls. Min familj skrattar åt mig för jag låter som en tecknad ekorre på rösten och det går liksom inte få fram mer än "Squik, squik". Har vart skum i rösten i mer än en vecka nu så jag hoppas att det klingar av snart. Samtidigt ger jag, och dem i min närhet, mig talförbjud.
 
Det snöade som bara den här för ett tag sedan och Elsa var måttligt road.
Det var ju blött och kallt!
Nu har det mesta regnat bort..
 
Så blev jag förkyld och satt en dag för länge på jobbet.
 
Helgen spenderades hemma i soffan trots att det fanns mycket roligare saker inplannerade, men jag hade bästaste sällskapet i soffan i alla fall =)
 
Efter några dagar tycket Elsa att jag var enormt tråkig. Inte gick vi några direkt långa promenader och inte gick det att fatta vad jag sa.. Då får man den här minen:
 
Trots det har hon hållt mig sällskap hela tiden och hon förgyller min vardag den lilla skruttan!
 
So Long!