Tre helger av högtider

I med att det var trettondagen igår så börjar julen på riktigt klinga av. Jag tänker vara trotsig och ha kvar adventsljusstakarna uppe så länge jag bara kan, kanske tills det börjar bli ljusare?

På självaste julafton så hämtade mamma mig och Elsa vid elva på morran och så åkte vi hem till ma och pa där vi gjorde janssons och stekte prinskorvar. Stuvade sedan in mat, klappar, människor och hund i bilen och åkte till fiskebäck där vi firade jul hos min morbror med familj. Åts julmat, öppnades paket och hade det mycket trevligt. Julen blir så hjärtlig när man är runt barn på julafton. På kvällen blev jag och Elsa hem schutsade och somnade som stockar. Elsa var så duktig hela dagen!

På juldagen väcktes jag av Linus som sjöng och hade ljus och godis. Gick upp och drack kaffe innan jag började med att baka cupcakes med frosting på till mitt kalas. Vid tre kom min familj, Linus familj och mormor, farmor och Linus mormor på kalas. Vi fikade och jag öppnade massa fina paket. Elsa trodde att alla blivit galna när de sjöng för mig =)

På nyår var vi med svärisarna och handlade på förmiddagen. Gick sedan en sväng med Johanna och Mimmi då det var så fint väder. Slängde ihop en chipslåda som jag och Linus käkade till tidig middag, för vi vart bortbjudna till svärisarna. Tog en promenad till dem och väl där åt vi bakpotatis, spelade spel och hade det trevligt. Vi gick sedan hem vid tio för att inte gå mitt bland alla raketer. Elsa var ganska rädd för alla fyrverkerier, men hon lugnade sig sedan.

På trettondagen var det dags att gå på My Dog mässan i Göteborg. Vi tog bussen in jag, Linus och Elsa på morran och gick in på mässan. Kikade på hundar, fick svara på frågor om Elsa när folk kom fram och pratade och så shoppade vi. Blev en ny sele, en bädd, en leksak och ett djurben att tugga på. Elsa var duktig, men tyckte att Båtsman hundarna var lite väl stora och läskiga när de var så många. När vi kände oss nöjda med mässan gick vi och hälsade på min favorit Gittmar en stund. Sedan tog vi bussen hem. Cyklade ner och handlade och hemma igen så slängde jag ihop en smörgåstårta.

Japp, för igår fyllde Linus år! Sjöng för honom på morgonen och sedan åkte han för att möta en kompis på Landvetter. Jag plockade och fixade hemma medan han var iväg. Bakade en kladdkaka och vispade vaniljsås. Garnerade smörgåstårtan och plockade fram allt som behövdes. Vid fem kom svärisarna och Linus syster Amanda och hennes pojkvän Jesper. Smörgåstårtan var riktigt god och kladdkakan perfekt kladdig. Spelade filmspelet och jag vann =) Följde dem till bilen med Elsa och diskade och plocka innan man landa i soffan. Nu är tre helger av högtider över och vi har båda blivit ett år äldre. Nu är det bara Elsa som skall fylla ett år i mars.

So Long!