Rusk

Det har väl inte undgått någon att det vart ett typiskt svensk sommar väder nu i några dagar. Det snackas om nederbörds rekord och allt möjligt.
Mig gör det inte så mycket att det regnar. Särskilt inte just nu när jag är förkyld.

Jo jag gick och blev förkyld på midsommar. Kom från klarblå (i verkligheten gråmulen) himmel och vipps så vart jag snorig, hes och uträknad. Då gör det inget att det regnar och hunden hellre ligger i knät än blir blöt ute.

I söndags kom mina söta brorsor och hämtade mig och hunden med medföljande packning och vi följde med dem hem till huset.
Bror Adam jobbar i Norge i veckorna så han behövde sova tidigt. Jag och bror Anton satt uppe och kollade på film.
Mamma och pappa är i Italien så idag när Anton och syrran styrde kosan mot Borlänge och Peace and Love blev jag kvar ensam hemma med hundarna.

Idag verkar det som om vädret ska hålla sig soligt och jag skall ringa farmor.
Vet inte hur bra det är att besöka henne när jag är förkyld, men jag skall ringa i alla fall.

Har man hund finns det inget dåligt väder, bara dåliga kläder för man måste ju ut oavsett.
Elsa gillar dock inte regn som bekant vilket hon demonstrerar på bilden.
Katten gömmer sig för regn och katt går inte så bra ihop