Magsjuka

Man hör vara och varannan dag om personer i ens närhet som är magsjuka eller har magsjuka familjemedlemmar.
Nu har det drabbat oss.
Inte mig och inte Linus, utan det är stackars lilla Elsa som är drabbad.

Hade tid hos veterinären idag då jag tänkte vaccinera Elsa för hob blir ett år imorgon.
Tänkte även passa på att prata om hennes allergi då hennes kortison tagit slut och hon har fått utslag igen.

I går så spydde hon på morgonen, man jag tänkte inte mer på det just då.
När vi var ute på eftermiddagen igår så spydde hon igen, då trodde jag att hon kunde smakat på något olämpligt.
Hon kan ha spytt inatt också, för Linus hörde något sådant ljud, men vi har inte sett något.
På morgonpromenaden spydde hon igen och ville sedan inte äta frukost eller godis.

Gick och lämnade henne hos Johanna och Mimmi där hon skulle vara fram tills Johanna skulle köra oss till veterinären. Sedan åkte jag till jobbet.
När Johanna hämtade mig berättade hon att Elsa spytt igen när de skulle in i bilen.
Pratade med veterinären om det och hon sa att det var magsjuka, för det får hundar liksom vi såhär på vintern.
De ville inte vaccinera henne nu, men vi fick nytt recept på kortison och på salva för infektion i utslagen.

Stackars liten.
Hon fick följa med mig till jobbet en stund och sedan vara hemma med Linus.
Ingen mat och pyttelite vatten skall hon få.
Imorgon, på hennes födelsedag, skall hon få lite majsvälling på morgonen och tre små foderpluppar på kvällen.
Får hoppas att det går över snabbt för henne.

Skruttan var morgontrött för några dagar sedan.



So Long!
#1 - Christina

Hoppas skruttan piggar på sig snart!

#2 - JOZ♡

Tja! Funderar på att öppna webshop och ha super billiga erbjudanden, Skulle du kunna tänka dej att handla där? läs mer här http://bedeliciious.blogg.se/2012/march/webshop.html#



Tack för ditt svar :)

#3 - JOZ♡

sv: ok tack för din åsikt! Kan direkt säga att det kommer finnas både puttinuttiga hund prylar och cleana saker, framför allt clean design (: Gillar inte heller när det är för pluttinuttigt men det måste ju finnas saker för olika smaker :)