Syskonkärlek

Vet ni nått som jag tycker är helt überfantastsikt, underbart, vackert och helt enkelt bäst?

Syskon!

Jag vet att alla inte har syskon eller inte har bra kontakt med dem eller vad det nu kan vara och det tyckt jag är sorgligt.
För för mig är det så himla fint att ha en bra kontakt med sina syskon och jag är lycklig nog att ha tre stycken av den varan!

Känslan av att veta att det finns tre stycken underbara personer som älskar mina föräldrar lika mycket som jag gör. Som minns hur morfar skojade och filmade. Hur det lät nere i ruffen på båten och hur morfar luktade sol, cigg och kaffe. Som minns farfars skämt och vackra vita hår. Hur det var att sitta som på nålar på julafton innan farfar kom med den stora säcken klappar. Som kommer ihåg känslan av daggvått gräs på sommarstället vi inte längre har. Som minns kattens mjuka päls och marsvinens pipande.

Vackra personer som jag vet alltid finns där för mig. Som gör mig så stolt över dem dagligen att det känns ända in i hjärteroten. Mina älskade syskon som klarar sig så bra själva, men ända gärna gör saker ihop. Som gärna umgås med familjen. Som är så fina och förgyller massa andra människors vardag och liv.
Som gör mig rikare för att jag får vara deras storasyster.

Jag älskar er Anton Adam Linnea

Jag finns här om ni behöver mig.
Om inte annars bara för att snacka skit :)

So Long!

#1 - mirijam

Åååh! Nu måste jag göra syskon till Sigge ju!