Semester hemma också

Jag hade ju självklart lite mer semester än veckan på Samos, närmare bestämt två veckor extra.
 
Hade möjligheten att ta mig upp till vår sommarstuga på Resö så det passade jag på att göra två helger under semestern.
Där går man såhär fina promenader med hundarna (är våra stugor man ser på andra sidan vattnet)
 
Man tar även båten ut till öar i närheten och badar och myser invirade i handdukar. Badkrukkan har börjat våga doppa tassarna och en liten dipp av magen efter att hennes storasyster visade i en sjö tidigare på sommaren att det inte alls var nått farligt utan ganska skönt =)
 
Vi hade lite tid hemma i lägenheten också där det passades på att mysa i skuggen efter varma promenader, jag målade om möbler och så hade vi det allmänt gött.
 
Mamma var nere i Kalamata och hälsade på syrran och då tog jag, pappa och Elsa båten ut till en ö utanför Fiskebäck där båtern ligger nu. Såhär fin var Elsa i sin flytväst när hon sökte skydd i mitt knä.
 
Det var sådär halvkul att åka båt tyckte hon, de där parabolöronen är inte så bekväma i fartvind och båten var ju omringad av det där äckliga vattnet. Men åkte vi lite sakta så njöt hon i solen.
 
Nu hoppas vi på en härlig höst!
 
So Long!