Sex måndagar kvar till jul

Japp, det stämmer det, idag är det bara sex måndagar kvar till jul.
Det känns helt sjukt faktiskt. 
Känns som om det nyss var sommar och man satt på balkongen.
Nu är det istället mörkt eller murrigt ljus och ljusslingor och pyntande som dyker upp mer mer i fönster och på allmäna platser.
Det börjar kännas ändå lite som om det närmare sig.
Jag har köpt de första julklappen och skurit mig på omslagspappret när jag slog in den.
Beställde en Te adventskalender så varje dag innan Jul kommer vi att dricka olika koppar te.
Han beställde en fin-Choklad adventskalender så det blir fin kombo med te och choklad.
 
Vi håller på att pyssla och greja med allt möjligt hemma just nu.
Har väl 3+ projekt igång.
Projekt tv möbel börjar bli klart. Skall bara köpa luckor och papperslådor.
Projekt gjuta lampa är påbörjat. Betong inhandlat.
Projekt Hatthylla är påbörjat. Skiva inhandlad, lite saker har vi hemma lite kommer vi att köpa.
Projekt taklampa är i planeringsfas, men vi har omkopplare.
Projekt sy om gardiner är ordnat som så att vi har sytråd, gardiner och maskinen. Skall bara mäta och nåla.
 
Sen har jag tagit upp stickningen igen. Tänkte att det är ett perfekt vinterprojekt att få stickat klart den andra raggsockan så att det blir ett par. Det är trixigt för jag minns knappt hur man gör.
 
På fredag har vi bjudit hem mina brorsor och ena brorsans flickvän på hamburgare hos oss. Det ska bli himla trevligt så får de se hur vi bor med. De har inte hunnit hälsa på än för livet händer i alla hörn av stan med plugg, flytt, jobb. Men på fredag träffas vi igen (va iof bara två veckor sedan vi sågs sist :P )
 
Jag är sjukt nöjd med det privata i mitt liv just nu. Sulle inte vilja ändra på en ända sak.
Arbetslivet dock, det finns massvis att göra där och det är jag igång med...
 
So Long!