Klantarsle personifierad

Nu är jag hemma hos familjen under veckan för att skriva hemtenta. Passade på att åka hem nu, annars hade det nog inte blivit för än till sommarn.

Hade det kul i helgen i alla fall. Var hemma på fredan och tog det lugnt efter en intensiv vecka med projekt som skulle göras.
På Lördagen hade Ida kalas för att hon fyllt år, så jag cyklade dit vid 19 tiden och mötte Johanna och hennes kompis utanför. Inne så räckte vi över vår gåva och gick sedan in och hälsade på folket. Var bara värdarna, tessan och Jonta där så det gick fort. Satt och tjöta och drack medans resten av gästerna kom. Vi satt och spelade ett trä spel där man staplar klossar i ett torn och sedan slår man en tärning, tar bort en kloss som har samma mönster som tärningen visar och sedan lägga den högst upp. Det gjorde att tornet blev mer och mer ostadigt ju fler man tog bort. Sedan föll det och alla garva åt den som raserade det. Vi fick även svara på frågor två och två om födelsedagsbarnet. Jag och alexander som var i samma grupp kom på delad andra plats. Vi bara gissade på alla frågor.
Sedan fick vi varsin lapp från ett spel där det stod att man skulle göra en speciell sak. Man fick inte visa kortet för någon annan. Jag skulle skuta underkäken fram och tillbaka när jag pratade med någon.
Blev massa skratt när alla sedan läste sina kort och avslöjade sig själva.

Sen var det dags att dra ner på stan. Vi tjoa och tjimma ner till torget. Fick lite shuts på cykeln av en som hette Johan. När de tog ut pengar råkade jag, klantarsle personifierad, att vricka foten av att trampa snett.. Kunde knappt gå. Johan shutsa mig bort till Harrys. Där stod vi i kö i evigheter innan vi gav upp och gick till Olearys istället. Satt och drack och tjöta och hade det kul. Träffade min kompis Niklas som jag slickade i handen när han höll mig för munnen. Försökte bitas, men han höll för hårt om käkarna på mig.
Folk började bli hungriga, så vi drog till donkan. Sedan när alla var klara så strövade folk åt olika håll. Johan, den ängeln, följde mig till cykeln och shutsade mig en bit innan jag fick typ kramp i arslet. Satt bara på sadeln och han trampa. så vi tog sällskap upp på toppen till tempo så jag bara kunde rulla hem.

På morran dan efter packade jag och vid tre tiden började vi köra hemmåt och nu är jag här.

Nu är min halva novell här avklarad =)

Kram HH

ps. jag måste ha ramlat av cyklen på vägen hem, för när jag vaknade hade jag en massa suspekta blåmärken på högersidan... weird.. ds.