dubel nature

idag kommer min bror hem ifrån barcelona. det skall bli kul att träffa honom och höra han berätta om allt han vart med om. saknat honom lite granna minsan.
i fredags var det kalas hos kusinerna ute i fiskebäck. det var hampus som fyllde fem år. han är en riktig liten sötnos.
jag satt med joel som är åtta månader på golvet och lekte också. han och svea, en av deras kusiner som är sex månader, delade en boll mellan sig som de dregglade över. supersöta var dem.
det var ett trevligt kalas och på vägen hem svängde vi förbi och plockade upp min väska och starbucks hos mormor. för nu skall stasse bo hos mina föräldrar. lillsyrran har lovat att ta hand om henne i veckan, till och med rensa toan. se där ja.

igår var jag och mamma iväg och handlade. först på maxi i kungälv, sedan en plant trädgård och chacka blommor. de hade inte kyckling på maxi så vi åkte till ica kvantum i nödinge. där passade jag på att köpa allergi medicin och en ny kajal penna. på kvantum hade de ingen kyckling heller. så vi fick åka till supermarket i älvängen. där hade de kyckling.
vad blev det av kycklingen då?
couscous, gurka, tomat, sallad, fetaost, soltorkade tomater, vindruvor och kyckling sallad. mumms! passade perfekt för en sådan solig dag som det var igår =)

so long!
HH