Det är de små detaljerna som gör helheten

I helgen var vi på museeum jag och sambo.
Vi firade att vi har varit ihop i ett halvår och då tog vi och gick på Naturhistoriska museet i Göteborg.
Det är underskattat att gå på museeum. Man går där i sin egen takt och i sin egen värld och tittar på allt det fantastiska som ställs ut där.
Tänk va massa massa djur det finns! Och de har helt otroliga färger och skepnader skapade av naturen och endast naturen. Vi försöker på artificiell väg att återskapa färger som skall vara fina och göra oss vackrare eller lyckligare, men inget slår naturens underverk. Helt fantastiskt.
Vad som är värt att titta på är ju valen som ligger där.
Makaber fakta var att för över 100 år sedan hade de kaffe i valen och vid ett tillfälle var det ett par som blev lite väl närkära och hade samlag innuti valen. Tänk att kunna skryta med det... hehe.
Jag tycker även att elefanten är himlans fräck. Och alla andra små söta djur, Ekorrar, Illrar m.fl.
När vi svängt runt där ett tag tog vi en middag på tuman hand.

Sedan länge tillbaks har jag vart lite småkär i två figurer som heter Dondon och Kamkam. Det är en hund och en katt som återfinns i prylar för de mest varierade ändamål.
Jag har dessa sötnosar i pennfack, clips, nyckelhållare, pennfigurer och en magnet. Jag har letat efter dessa prylar enda sedan jag först lade märke till dem, men de har aldrig funnits att köpa utan att behöva beställa från olika hörn i världen.
Nu har de kommit fram att säljas i sverige och på nätet! Oj så glad jag blev.
Jag har suttit och suktat efter dessa söta saker på hemsidan och snart kanske jag kan köpa mig egna sötisar.
Jag har en av pennfigurerna fasttejpad på min dator och jag tittar på den under dagen och ler.
Nu har jag hittat dessa prylar som skulle vara helt underbara att ha på arbetsplatsen.
Fast jag kan inte bestämma mig för vilken som är sötast.. Vill ha båda!



Kolla bara vad sött med den lilla katten som sticker upp mellan alla papper. Det är det som är så fantastiskt med dessa prylar. De har så små söta detaljer som gör de så underbara. Verkligen för någon som gillar sin/sina fyrfotade vänner.


Denna sängen vet jag att min baby Starbucks skulle älska.
Verkligen värt att besöka deras hemsida som jag har lagt som länk här bredvid.
Hittar du den inte där så kan du klicka här för att gå till deras sida.

Nu längtar jag efter min sambo, våra fyrfotade, åttafotade och ickefotade vänner där hemma.

So Long!
/HH