Om jag skulle bajsa i skogen hade det nog växt upp ett kiwiträd

Idag hoppas jag på att det piper till i min telefon.

För då är det ett sms som säger att nu kan du hämta ditt paket.

För när jag kollad på kollid så låg paketet i Göteborg i natt.

Det är paketet från junkyard som dyker upp.


Angående datorn så väntar jag på mail om vad det är för leveranstid på den.

Så nu har jag kolla mail mani igen.

Fick installerat office paket på datorn hemma igår.

Och kopplat in den nya externa hårddisken på 1TB.

Nice!


Jag och Linus har en förmåga att alltid laga väldigt god mat genom att experimentera lite.

Igår lagade vi till kroketter.

Hade marinerat kycklingbitar i soja och grillkrydda en stund.

Stekte kycklingen och bacon.

På med lite matlagningsgrädde och lät det puttra ett tag.

La upp kroketterna i tallrikar, på med kycklinggrytan.

Oj vad gott det blev!

Såsen va utmärkt och blev fint när kroketterna blev lite mjuka.

Vi stod i köket och turades om att röra i grytorna.

Vi är duktiga på att laga mat.


Fick ju köpt terrarier i måndags.

Så efter vi mötts utanför Linuses skola och handlat på Maxi så kom vi hem och startade projektet.

Linus hade blött upp torv som vi lade in i botten.

Han hade även hittat rötter i skogen som han värmt i ugnen för att få bort bakterier.

Terrakotta krukor har han blivit duktig på att slå sönder fint också så det bidde en grotta till lillspindeln.

Vi la ner rot i båda terrarierna och planterade två olika sorters skott i varje.

Lite kattgräs planterades även i torven.

Sedan fick spindlarna flytta in.

De verkar trivas med sina nya hem.

Lillspindeln Emilia fick vi tagit ut också så att vi kunde flytta in en grotta åt henne.

Ser väldigt trevligt ut hos dem alla nu.


På fredag skall vi på bio jag och Linus.

Vi ska se Natt på Museet 2 och sedan skall vi ut och äta.

På söndag är det kalas för mina kusiner som fyller 18 och 20.

Då skall vi ut på en ö och ha det gött.


Nästa vecka skall vi gå och se Terminator Salvations på bio.

Och veckan efter det blir det X-Men Origins Wolverine.
Den ska bli spännande!

Vi har bestämt oss för att vi ska stödja Trappan Bio här i Kungälv.

Det ligger ca 10 minuter gångväg från där vi bor.

Väldigt smidigt, för då slipper man betala buss in till Göteborg, och sedan åka hem sent när bion är slut.

Kul när det kommer lite nya spännande filmer framöver.

Harry Potter i sommar tillexempel.

Jag har just läst ut alla böckerna och Oh vad jag längtar!


So Long!
/HH