Jag vill vara en tavla

En tjej som heter Mia [Bokkei] som jag inte känner, men tror jag hade gillat som fan om jag träffat henne, har en tävling på sin blogg.
Nu är det så att Mia är grymt duktig på att teckna och hon tecknar porträtt som är så otroligt lika originalbilderna och om jag skall vara ärlig till och med snyggare än originalet.
Tävlingen går ut på att man kan få ett porträtt av sig själv målat och man skall självklart motivera.

Här är mitt porträtt:

 

Och Motiveringen.
Ja varför skall inte jag bli avritad?
Jag ser ut som en nörd i mina glasögon.
Har massvis med små envisa leverfläckar i ansiktet.
Jag har inget emot att bli snyggare avritad än vad jag är i original.
Kryp älskar jag, så ploppa gärna dit ett eller flera i mitt hår. Gärna en spindel, för sådana har vi flera här hemma. Kan skicka bilder om det skulle vara av intresse.
Har en uppnäsa som min bror bröt när jag var några få år ung, därför liknar den ingen annans i min familj.
Sedan skulle jag inte ha något emot ett örhänge med min coola charm jag köpt.
Se bild nedan.
Och blommor tycker jag om, så de har jag inget emot att omringas av, det har jag ju redan runt mig på originalbilden.
Något mer.. Nä, jag kommer inte på nått mer.

Jo, håret som är lite borta ur bild på ena sidan ser likadant ut som den andra sidan.
Morrgonruffs som alltid. Och, tro det eller ej i dessa tider, men jag har faktiskt min naturliga hårfärg.
Inte en gnutta färgat. Inget smink what so ever heller.
Så, Mia, känn dig manad att göra vad fasiken du vill av bilden =)

So Long!