Härliga helg

Ännu väntar vi på att valpar skall födas så att vi får reda på om det blev en till oss.
Medan vi väntar så tänker jag och drömmer.
Tänker på halsband och koppel, på bädd och på tugglekasaker. Tänker på vad matskålen skall stå och på hur katterna kommer reagera när vi väl hämtar hem en valp. Den finns gott om saker att tänka på.

Efter jobbet i fredags åkte jag och pappa till gymmet. Det var inte så mycket människor som var där vilket alltid är skönt. Nu börjar de som hade som nyårslöfte att börja träna tröttna och då blir det lite färre folk där. Jag gillar verkligen att avsluta jobbveckan med att trötta ut kroppen och det är skönt att börja helgen med att träna.

I lördags steg vi upp i skaplig tid. Jag började med att dricka en kopp kaffe innan jag tog mig an avloppet under handfatet. Vattnet har runnit ner lite långsamt så det var dags att rensa där. Luktade apa och var en del skräp i vägen, men när jag var klar så rann vattnet ner precis som det skall.
Efter det så började vi att dammsuga i köket och vardagsrummet och flyttade runt lite grejer för att möblera om.
Vi flyttade tvåsits soffan ifrån köket in till vardagsrummet. Blev en liten soffgrupp inne i vardagsrummet och mycket öppnare kök. Vi funderar på en fåtölj till köket, men får se hur det blir med det. Bra blev det i alla fall och det är ju alltid skönt.
När vi var klara så cyklade vi ner till Maxi och handlade. Klockan 13 på förmiddagen var vi klara med det vi planerat för dagen. Vi spelade lite tv spel och hade det mysigt resten av dagen.

Idag så har vi mest tagit det lugnt. Jag har läst i Härliga hund tidningen jag köpte igår och myst med Starbucks i soffan.

I morgon börjar jobbveckan igen, men jag har ju ledigt på onsdag och det skall bli himla skönt och spännande.

So Long!