2012

Skall vi ta och kika vad som hände 2012.
De som hände och fastnade på bild var:
 
Januari:
Jag var förkyld och fick sympatipussar, jag gick på my dog, jag stickade en lampskärm, jag bakade smörgåstårta, Elsa tuggade megaben, det var snö och Starbucks ockuperade min väska på helgen.
 

Februari:
Jag gjorde nya tattoos med syrran, vi promenerade med vänner, vi var på hundutställning, det vart snökaos, jag pussade på valp, och Elsa stirrade på valp.

 

Mars:
Jag fortsatte med fler tatueringar, jag fick present från Thailand, Elsa fyllde ett år, Elsa blev magsjuk, det ploppade upp krokusar, Elsa retades i soffan och mjuka saker växte.

April:
Jag passade hund, jag åkte till Paris, Elsa blev jätte sjuk, röntgades och las in så det blev alldeles tomt i soffan, Elsa kom hem, farfar gick bort, jag gjorde en tatuering till minnne av dem som inte finns, Elsa blev arg på skogen och jag gick barfota i skorna.

Maj:
Jag gick på begravning, jag gjorde chutney, vi var vid havet, vi hängde på balkongen, vi tog motljuspromenader med katten, Elsa åkte cykel, jag plockade egna rabarber och blommor som jag planterat lökar på växer upp.

  

Juni:
Jag hade semester, jag passade föräldrars hus och hund, vi umgicks med farmor, jag vart super förkyld, syster tog studenten och Elsa försökte sno gott ifrån bordet, jag gjorde slut med Linus, det regnade, och det var så varmt att djuren bara la sig ner.

Juli:
Jag fortsatte med semester, jag åkte till Ullared, jag delade ut vatten med jobbet på Allsång på fästningen, vi mötte rådjur på promenaderna, jag gick med tre hundar, vi kastade boll och regnet öste ner.

Augusti:
Jag slutade snusa den 7:e, vi gick sena kvällspromenader, Linus flyttade, jag plockde egenodlade blåbär, jag får gratissnus som jag ger bort, jag fastnar i en sax, jag får en gratis cykelfix för jag var snäll mot ”cykelfixaren”, jag färgsorterar mina böcker, jag bakar foccacia, jag köper soffan jag drömt om sedan jag var 15, jag går på Way out west och ser Florence and the machine!! m.m. jag pusslar två stycken 1000 bitars pussel under årets regnigaste vecka på semestern.
 
September:
Jag umgicks med vänner, jag fick ett handskrivet brev, himlen var sagofin, jag var på 5-kamp med jobbet på Liseberg, Elsa fick en nya kompis på ”jobbet”, jag bakade mycket knäckebröd, Elsa skar sig i tassen, jag åt egenodlade tomater och jag gick på kräftskiva.

Oktober:
Det var vacker höst, vi träffade nya vänner, jag gick på Weeping Willows konsert, vi träffade Elsas storasyter en dag i Göteborg, jag gjorde godisstrutar ifall det kommer barn och ringer på dörren och det började bli mörkt på morgonen.

November:
Elsa började löpa efter prover, jag gick på The xx konsert, jag var på kurs med övernattning på Marstrands havshotell och pappa fyllde år.

December:
Jag var enormt förkyld och kunde inte prata, jag fick nya raggsockar, jag var på julbord på ett slott med jobbet, vi bodde hos päronen i två veckor, vi byggde en snölyckta av snö som inte gick att göra snöbollar av, vi hade tända brasor, vi firade jul, jag fyllde 26 och vi var på middag hos mormor.
Det var 2012 det.
 
Nu blickar vi framåt!
 
So Long!