Mögel i halsen (eller inte)

Halsontet gick inte över under natten. Jag sov som en kratta för jag kunde inte hitta ett sätt att ligga på som inte smärtade. Tvingade i mig frukost och gick till jobbet, hade ju ingen feber så.
Ringde vårdcentralen och fick en tid en knapp timma senare.

Väl där så vart det ett väldigt annorlunda läkarbesök.
Första tecknet på det är att jag blir uppropad hela 10 minuter innan utsatt tid. INNAN. På vårdcentralen!
Får komma in i ett rum med tre läkare där jag får förklarat att två av dem är AT läkare och de frågar om de kan få filma min undersökning för utbildning och att de inte skulle filma nått känsligt material och radera allt sen. Javisst sa jag, inga problem då jag brukar lyckas hamna i liknande situationer.
Så jag blev undersökt gånger två av AT läkarna väldigt noggrant.
Sedan kom den tredje läkaren in och hon gjorde en undersökning hon med. Fast mest var hon intresserad av mina tatueringar och vred och böjde på min arm och frågade om varje enskilt motiv precis som barn brukar göra. Efter det fick jag stick i fingret och glasspinne och tops ner i halsen så det smakar fasen fortfarande trä.
Fick komma tillbaka till läkaren igen som talade om att det faktiskt inte visades någon infektion på proverna nu, men hon ser ju hur min hals ser ut så sjuk är jag ju. Då frågade hon om hon skulle sjukskriva mig, nä jag smittar väl inte frågade jag? Bara inte hångla med någon kollega så skall det vara lugnt svarade hon. Nä då kan jag jobba.
Sen sa hon att det var kul att jag var där för jag hade så fina tatueringar och de passade verkligen mig.. Ooookej, tänkte jag och gick till jobbet med order om att proppa i mig så många alvedon som är ok dagsdos och det samma med halstabletter och komma tillbaka om jag får feber.
Så återigen är jag sjuk, men ändå inte sjuk.