Back from Vaycay

Idag är min sista dag på semestern. Jag är dessutom förkyld och Peter jobbar sin första dag så jag gör inte många knop alls.
 
Men vilka veckor vi haft. Tre och en halv vecka och så länge har jag inte vart ledig i ett sträck sedan i Maj 2011 då jag fick hem Elsa.
Det första vi gjorde lördagen efter den sista arbetsdagen var att ta färjan till Gotland.
Där spenderade vi en vecka med att strosa runt i Visby, träffa Peters familj, göra typiska turistsaker och bara ha det gött. Fint väder hade vi också.
 
Började med en öl på färjan.
 
 
 
Besökte massa ruiner i Visby.
 
Fotade Peter när han fotade semesterbild med Prosecco.
 
When in Rome osv osv vi laddade upp med Gotländsk öl.
 
Besökte ett kalkbrott.Det var tyvärr inte särskillt varmt just då och jag lyckades få med den enda lilla solen som visade sig just då, så vi badade inte. Men det var fint ändå och vi satt där och åt medhavda mackor.
 
Sen var vi i Kalmar några dagar på vägen hem och hälsade på.
Väl hemma igen så gjorde vi stan några gånger. Turistade lite i Göteborg, man är dålig på att göra det i sin egen stad.
Tog det bara lugnt och gjorde det som föll oss in.
 
Vi satt på uteserveringen vid Storan och drack öl och fångade pokemons.
 
En dag tog vi promenad kors och tvärs igenom halva stan. Började på Linné, tog en öl på järntorget, gick till Josefssons, gick till Heaven 23 och åt en fantastisk räkmacka och tog en öl och njöt av varandra sällskap och utsikten över hela stan. Sen gick vi tillbaka in till centrum, köpte öl och åkte hem.
 
Vi har lagat en hel del god mat som har fått ta den tiden den har tagit.
Här lax bakad i Sous viden, färskpotatis, snabbkokt sparris (finns ett fint ord för det som jag inte kommer på nu) och hollandais sås gjord sous vide och sen i sifonen. Mums!
 
Sen var det ju dags för Way out west!!!
 
Vi laddade upp med knytfrulle hos Hanna och Adam och det var helt underbart!
 
Sen promenerade vi till Pustervik där finaste Johan - Weaver spelade. Han är så bra!
 
På Johans spelning träffade vi vår gamla vän Brian, en amerikan som för två år sen tog ett familjekort på oss. Det gjorde han igen, tror att vi måste göra det till tradition.
Väl inne på området drack vi öl och hade en grym kväll!
 
På Fredagen hade jag migrän och orkade inte ta mig nånstans så jag låg hemma medan alla stackare var ute i spöregnet som höll i heeela dagen.
 
På lördagen var jag fit for fight igen och mötte upp familjen.
 
Stackars slottskogen var som en kohage efter allt regn och här får Antons vita byxor agera målarduk med lera.
 
Anton och Paul klappar med i så mycket otakt de bara kunde frammana till Deportees och mamma ser ut att njuta av framförandet :)
 
På kvällningen vart vi trötta och lite frusna och blöta och hittade en låda att krypa in i där Linnea matade mamma med smakmat ifrån Findus.
Underbar festival med världens BÄSTA FAMILJ och underbara vänner.
 
Restrerande dagar har vi plockat svamp, gått i stan, varit på IKEA, hängt hemma, vart på 18 och 9 års kalas hos min morbror och massa annat och ingenting.
Åkte med mamma och pappa ut med deras båt i Söndags och jag fick lära mig hur båten funkar och fick styra den helt själv både till och från ön där vi spenderade några timmar i solen med matsäck som bestod av grillad kyckling och potatissallad och vi badade och kikade på alla djur som lever under vattnet.
En underbart spenderad söndag.

Som sagt, den här semestern har varit fantastik!!
 
So Long!