Lycka

Jag såg precis på en fin film, Hector and the search for Happiness.
Den fick en att börja tänka.
Är jag lycklig? Vad är att vara lycklig?

Jag kom i alla fall fram till att jag är lycklig. 
Lycka betyder nog himla olika saker för olika personer, men det enda som räknas är att man är ärlig mot sig själv angående sin lycka.

Jag är lycklig ja. För mig betyder det att älska och att vara älskad. Min familj är det enda dom räknas och bara jag har dem så är jag lycklig. Home is where the heart is brukar det heta och det kan jag stämma in i.
Jag vet att jag är lycklig för att jag vet också hur det är att inte vara lycklig.
När jag bodde långt ifrån min familj var jag inte lycklig.
Nät jag bodde nära min familj, men knappt fick träffa dem på grund av en person som förtryckte mig så var jag inte lycklig.
För att vara lycklig tror jag att man måste upplevt olycka, annars vet man inte om att uppskatta lyckan i det lilla och överallt.

Vad jag vet är att min familj alltid kommer att finnas där.
Vet också att jag älskar en fantastisk man som är en del av min familj nu och som jag vill dela mitt liv med. Och han älskar mig.
Hur kan man inte vara annat än lycklig med den vetskapen liksom?