Bara jag

Alltså när man visar bild på nått slags www, sociala medier eller what not så brukar det oftast vara en väl vald bild. X-antal försök har oftast gjorts för att få till den där väl valda bilden som man är nöjd med.
Man kanske har piffat sig lite extra. Känner sig extra fin.
Det är just det man känner som man vill visa upp.

Jag är väldigt sällan sminkad. Händer max en gång i månaden och då oftast bara läppstift. Jag borstar håret kanske en gång i veckan på sin höjd. Men ändå så ser man ju till att vara hel och ren och fräsch när man går utanför dörrarna och särskillt då när man skall föreviga sitt yttre och dela med sig ut i etern.

Men här är jag. Svettig som fan, puttandes på en gräsklippare i ett par vinterfodrade stövlar som är fyra storlekar för stora. Jag har precis blivit biten av en blinning tre gånger på samma ben och jag har nog knappt borstat tänderna. Håret vet jag definitivt inte är borstat och jag har sticksiga ben.
Men vet du vad, det här är så jag ser ut som allra oftast.
Delar med mig av den sidan också tänkte jag.
För man får inte glömma av att den finns den med. Oftare än den tillfixade sidan.