Midsommarhelg

Midsommarhelgen

Midsommar vart det i helgen som var.
Alltså jag är inte alls sådär supertaggad inför midsommar så som det verkar att alla andra är. Det är en helg. Med massa stök. Och ofta dåligt väder.

När vi då fick frågan av mamma att åka med henne och pappa till Dalarna över midsommar och greja med huset så var vi snabba på att nappa.
På torsdagen efter lunch så satte jag och pappa oss i bilen och åkte en sväng om systemet innan vi hämtade upp Peter och mamma med packning och mat.
En fem timmar bilresa väntade där vi spelade mini m.i.g och hade det trevligt.

Väl uppe i Dalarna så var vädret ljummet och vi packade in oss och tog det lugnt med varsitt glas rosé.

På fredagen satte vi igång och klippa gräs.
Mamma på åkgräsklipparen, Peter med trimmer och jag med en motorgräsklippare. Pappa hade dessvärre ryggskott så han fick göra icke aj i ryggen uppgifter.
Sen bar vi tunga saker. Ett vapenskåp bland annat.

Vid lunch dukade vi upp ett klassiskt midsommarbord med sill, nubbe och allt som hör till. Jag upptäckte att Hallands fläder som jag alltid valt inte alls är lika gott som Rådanäs. Så den kommer jag välja framöver!

Vi hade tur att det var lite molnigt för annars hade vi avlidit av värmeslag så som vi jobbade.

På lördagen så strålade solen och vi körde några lass jobb till innan vi badade, åt upp lite mer mat och packade smått ihop innan vi rullade hemmet efter att ha sålt en matsalsmöbel.

Skönt att komma hem på lördagen och ha söndagen hemma att landa lite och fixa inför veckan.
Borta bra men hemma bäst brukar det ju heta.

Telefonen fick vila över helgen så jag tog bara en bild på vägen hem. På en rastplats i Laxå bad jag Peter stoppa huvudet i deras fula skylt. Den blev mycket bättre när han gjorde det :P
Sen lånar jag två bilder Peter tog. Hur vackert är det inte!

So Long!!