#metoo

Jag tänker inte radda upp händelse efter händelse. 
Det finns tillräckligt av dem på våra näthinnor och i våra närminnen nu.
Men jag kan försäkra dig om att de finns där. Många. "små förtelser" och grövre. 
Inte av värstaste sorten, tack gode gud, jag har många gånger den senaste veckan tänkt att jag kommit lindrigt undan. Det i sig är helt sjukt att man ens ska behöva tänka. Kommit lindrigt undan.
Tänk hur det hade vart om man sluppit helt. 
 
En sak som skrämmer mig som fan är att jag snart komemr att ha en annan person som är viktigare än mig själv. En individ som föds in i en värld där "killar är som de är" och tjejer ursäktar sig för att de finns i många avseenden.
Mitt mål är att lära mitt barn respekt. Att respektera andra och främst att respektera sig själv.
Jag hoppas att klimatet är vänligare i mitt barns värld. 
Förhoppningsvis så har vi startat en förändring med metoo.
Tyvärr har jag svårt att tro det, men det sista som överger mäbnniskan är hoppet. Och jag tänker fan va positiv!
 
So Long!